Go to the FUUH Website
 

 

Awards, Prizes, Fellowships, Funding, Competitions and Job Offers

News  Agenda  Publications
News
 

Offre de Bourse d'Étude Française
Afin de promouvoir les compétences des ressources humaines des pays en développement et de favoriser la compréhension, l’amitié entre les nations et le peuple Français, la Commission Nationale Française (CNF) pour l'UNESCO en accord avec la Chaire UNESCO met 50 (cinquante) bourses d’études à la disposition des étudiants qui souhaitent effectuer un séjour d’étude ou de recherche après la fin de leurs études et non à ceux qui désirent obtenir le premier diplôme universitaire en France pour l’année académique 2016/2017.
Un formulaire de présélection a été conçu en PDF et mise à la disposition de tous les candidats afin de constituer le dossier de candidature en ligne. Merci de bien vouloir faire une demande dudit formulaire en envoyant une lettre de motivation mentionnant votre pays d’origine au Secrétariat d’Etat Français à l’Education (SEFE) au courriel: secretariat.efe@graduate.org
+info: http://news.sisr-issr.org/2012/12/29/offre-de-bour...

Una imagen de Platja d’Aro, en Girona, ganadora del concurso Wiki Loves Monuments 2015 en España
Una fotografía del Camino de Ronda de s’Agaró, en Platja d’Aro (Girona), ha sido primer premio en la edición española de Wiki Loves Monuments 2015, un concurso fotográfico de monumentos organizado por los capítulos y grupos de voluntarios de Wikimedia en países de todo el mundo que publica fotografías con licencias Creative Commons libres.
En nuestro país han participado un total de 188 concursantes que han publicado en Internet, con licencia libre, 9858 fotografías. La imagen tomada por Juan Carlos Mampel ha sido la mejor imagen inédita de un monumento.
+info: https://blog.wikimedia.es/2015/11/resultados-de-wi...

II Concurso de casos de estudio de la Red Nacional PHI_ESP "una mirada al futuro a través del pasado"
La Red PHI España, siguiendo la dinámica inaugurada el curso 2013-2014, convocó el pasado mes de febrero el II Concurso Académica de Casos de Estudio de la Red Nacional PHI España. Cada miembro de la red PHI-ESP ha seleccionado hasta un máximo de cinco casos más significativos de intervención e investigación en el patrimonio cultural. Los proyectos seleccionado sólo representan una pequeña parte de una amplia muestra de intervención en materia patrimonial en las escuelas de arquitectura, aspecto que paulatinamente se va incorporando a la enseñanza de la práctica arquitectónica.
La Universidad Europea de Madrid se ha unido por primera vez a la iniciativa, junto con las ya veteranas Universidad de A Coruña, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, Euskal Herriko Unibersitatea, la Universitat Politècnica de Catalanya, Universidad Politécnica de Madrid, Universitat Politècnica de Valencia, Universidad de Valladolid y Universidad de Sevilla. Una selección en donde se aborda diversas escalas, planteamientos y dinámicas de intervención en el ámbito del patrimonio histórico…
+info: http://rede-phi.net/?page_id=1671...

Monuments Conservation Technician Interns. New York (USA) - Deadline: 11 April 2016
Paid Summer Internships in Outdoor Sculpture Conservation
Central Park Conservancy (CPC), with grants from The Charles Evans Hughes Memorial Foundation is offering five full-time summer internship positions in outdoor sculpture conservation. CPC is a private, not-for-profit organization dedicated to the maintenance
and preservation of Central Park.
Conservation technicians will be involved in the annual program of examination, documentation, preservation and conservation of the bronze and stone sculpture in Central Park in New York City, and additional special projects.
+info: http://www.preservationnation.org/career-center/fo...

Internship at the National Museum of the American Indian. Washington (USA) - Deadline: 15 February 2016
Individuals interested in entering conservation graduate program specializing in Native American ethnographic and archaeological objects: organic and inorganic materials. Undergraduate degree in
art, history, anthropology, or other field related to Native American ethnographic and archaeological material and a 3.0 GPA or better required. Organic chemistry highly recommended.
Internship carries a stipend, commences Fall 2016, and is located in Suitland, MD.
+info: http://nmai.si.edu/explore/collections/conservatio...

Summer Internships in ethnographic artifact and textile conservation (2 positions) Deadline: 1 February 2016
Candidates who demonstrate a career interest in the conservation of material culture of indigenous peoples of North, South and Central American will be especially welcome to apply. Candidates must be fluent in both spoken and written English.
The internships are designed for students currently in or graduated from a graduate program in conservation or practicing conservation professionals. The internships are intended to cultivate practical skills as well as to foster a solid understanding of the contexts of material culture, the philosophies of conservation at NMAI, and the ethics of the conservation profession.
Museum programming involves collaboration with Native Peoples in the development of appropriate methods of care for, and interpretation of their cultural materials.
+info: http://nmai.si.edu/explore/collections/conservatio...

Convocatoria 2015 Premios Manuel Castillo para la cooperación y la paz - Fecha límite: 18 diciembre
El Patronat Sud-Nord de la Fundació General de la Universitat de València convoca la séptima edición de los Premios Manuel Castillo, cuyo objeto es la promoción de la investigación académica, científica y periodística en el ámbito de la cooperación, la paz y el desarrollo humano. Este año, estos galardones incluyen una nueva categoría, ‘Iniciativas Lluís Vives’ de cooperación al desarrollo de la Universitat de València. El plazo de presentación de los trabajos finaliza el día 18 de diciembre de 2015.
+info: http://www.fundacio.es/cooperacio/sudnord/index.as...

World Heritage Volunteers 2016 - Call for Projects. Deadline: 3 January 2016
The World Heritage Centre (WHC) is pleased to announce the Call for Projects for the World Heritage Volunteers (WHV) Campaign 2016. In the framework of the UNESCO World Heritage Education Programme, the Initiative is led by the UNESCO World Heritage Centre (WHC) in collaboration with the Co-ordinating Committee for International Voluntary Service (CCIVS), European Heritage Volunteers (as a branch of Open Houses) and Better World.
The WHV 2016 shall aim to raise awareness of young people, volunteers and local communities, about World Heritage related to sustainable development and biodiversity, integrating non-formal education tools on heritage preservation and conservation. For more information, please consider the Call for Projects document at this website…
+info: http://whc.unesco.org/en/news/1354...

Concurso de buenas prácticas y acciones para construir un mundo mejor

9º Premio Federico Mayor Zaragoza "Ciudadanos y ciudadanas libres, responsables y comprometidos" Fecha límite: 20 enero 2016
Concurso de buenas prácticas y acciones para construir un mundo mejor
El premio tiene una dotación de 5.000 euros divididos en tres categorías: 1. Educación, 2. Social y cultural, 3. Categoría especial Terres de l'Ebre.
El objetivo del concurso es dar a conocer experiencias de escuelas, institutos, entidades, instituciones o equipos de voluntariado que contribuyan a formar persones libres, responsables y comprometidas; Potenciar acciones donde los individuos son críticos, solidarios y activos socialmente, de manera que den sentido a los valores democráticos; y por supuesto, hacer visible y reconocer actividades y vivencias tan innovadoras como creativas que aporten herramientas de transformación personal y social.
+info: http://www.unescotortosa.cat/...

Internships: Aegean Prehistory Study Centre for East Crete (INSTAP-SCEC), Greece - Deadline: 31 January 2016
Two internships in archaeological conservation are available at the Institute for Aegean Prehistory Study Centre for East Crete (INSTAP-SCEC) during the summer of 2016. These internships are available for 6-8 weeks between June 1, 2016 and July 31, 2016.
The conservation lab is responsible for material excavated by several American and Greek teams, including those working at Mochlos, Azoria, and Gournia. Interns participate fully in the work of the lab, which includes lifting fragile artifacts on site, examining and treating priority finds, and dialogue with material specialists. The 2016 internships will focus primarily on the treatment of archaeological ceramics. The lively INSTAP-SCEC offers interns the chance to meet students and experts in a variety of fields from many different universities. It also hosts a summer lecture series, has an excellent library and is a good base for exploring the archaeology of Crete.
+info: http://www.instapstudycenter.net/...

Awards - Stratégie nationale biodiversité : douze lauréats labellisés en 2015 - France
La ministre de l'Ecologie a remis mardi 8 décembre le label de la Stratégie nationale pour la biodiversité (SNB) aux douze lauréats de l'année 2015.
Parmi ces lauréats figurent des entreprises : Eiffage, Bouygues Construction, Vicat, Veolia, Storengy. Mais aussi des associations : France Nature Environnement Midi-Pyrénées, Hop ! Biodiversité, Centre permanent d'initiatives pour l'environnement Pays de Serres – Vallée du Lot. Ainsi que le Museum national d'histoire naturelle, la Caisse des dépôts et consignations, ou encore le parc zoologique African Safari.
A cette occasion, Ségolène Royal a indiqué que la SNB serait étendue en 2016 "avec comme objectif d'atteindre 2.000 partenaires en 2020, contre 440 aujourd'hui". Une relance de la stratégie qui pourrait bénéficier du vote de la loi sur la biodiversité qui interviendra avant l'été, selon la ministre.
+info: http://www.actu-environnement.com/ae/news/strategi...

Who Should Win the 2016 Pritzker Prize?
It is positioned in a corner lot, within a densely built part of the city, situated among buildings which differ greatly both in their quality and period.
The request of the client was to transform the building, formerly dedicated to different uses, into a solely residential building.
The project is essentially focused on the new relationships between the building and the surrounding urban context and between internal and external spaces of the house due to the new volume, first obtained by demolition operations and thesubsequent construction.

+info: http://www.archdaily.com/778635/casa-cs-moramarco-...

 

 
News  Agenda  Publications
 

Go to the top